Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Care of Haus når Kokpunkten

Publicerad: 16 maj 2012, 12:29

Nu hettar det till för Care of Haus.
Västeråsbyrån har fått i uppdrag att kommunicera "Nordens häftigaste upplevelsebad" – Kokpunkten.
– Vi valde Care of Haus för att jobba med marknadsföring, pr och varumärket. Vi ville ha en lokal byrå men med tillräckliga muskler för att kunna ta ett komplext uppdrag, säger Håkan Östh, vd för Kokpunkten Fastighets AB, ett dotterbolag till Peab.


Ämnen i artikeln:

Care of Haus

Kokpunkten kommer dels att bestå av ett upplevelsebad och dels vara ett centrum för lärande kring intelligent energianvändning och klimatfrågor.  Det blir även ett hotell och ett Science Center och är ett samarbete mellan Peab och Västerås Stad, där kommunen går in och stöttar med driftsbidrag under lång tid.

– Vi är stolta och glada över att få vara med och kommunicera Kokpunkten. Det är ett jätteprojekt som kommer göra världen till en lite roligare och lite mer hållbar plats, säger Care of Haus projektledare Roger Eriksson.

Kokpunkten öppnar 2014 och kommer enligt Håkan Östh att bli Nordens häftigaste upplevelsebad. Byggnaden är från början ett gammalt ångkraftverk. Badet kommer bland annat att använda sig utav digital projiceringsteknik.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Care of Haus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.