Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Care of Haus växer och byter namn till Haus

Publicerad: 25 september 2018, 07:07

Byrån Care of Haus, med kontor i Stockholm och Västerås, har växt med nya kunder och medarbetare den senaste tiden. Nu byter byrån namn till Haus.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCare of Haus

Efter tolv år som Care of Haus byter byrån namn till Haus. Med namnbytet kommer verksamhetens tre växande affärsområden Haus Society (samhällskommunikation) Haus Loyalty (datadriven kommunikation och lojalitet) och Haus Digital (digitala affärer) renodlas ytterligare. Därför har sju nya medarbetare rekryterats.

– Vi har haft en bra tillväxttakt de senaste åren. Nu investerar vi i kompetens som kan utveckla befintliga kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter för våra affärsområden. Att byta namn till Haus tydliggör vår ambition att växa som ett kommunikationshus där vi samlar specialiserade medarbetare och bolag utifrån våra kunders behov, säger vd Robert Brodén i ett pressmeddelande.

Det senaste året har byrån vuxit med uppdrag inom samhällskommunikation, däribland Tillväxtverket, Energimyndigheten, Energimarknadsinspektionen, Fortifikationsverket, Region Västmanland, Landstinget Sörmland, Västerås stad, startupen Skira (pristransparent spannmålshandel) och Sysarb (system för lönesättning).

Erik Eng är en nyckelrekrytering för Haus Society som ny projektledare. Han var senast konsult på varumärkesbyrån Myrdal Bratt Partners. Nu blir han blir kundansvarig projektledare och ska leda arbetet för att växa med samhällsaktörer utanför den offentliga sektorn.

Erik Eng har flera års erfarenhet från den ideella sektorn, där han bland annat har varit marknadschef och digitalt ansvarig på Naturskyddsföreningen.

– Nya kommunikationsbeteenden och mer värderingsbaserade målgrupper utmanar samhällsaktörer att bli tydligare kring hur de bidrar till förändring i olika samhällsfrågor. Vårt jobb är att hjälpa dem med affärsutveckling och varumärkesarbete som allt mer går hand i hand, säger Erik Eng i en kommentar.

En annan rekrytering är Mikael Rinstad som får titeln innovationsansvarig för Haus Digital. Han har en bakgrund som IT- och managementkonsult och arbetat på byråer som Nord DDB och Gullers Grupp. På den sistnämnda kommunikationsbyrån startade han techinkubatorn Mesh Innovation. Han har arbetat med uppdragsgivare som Volvo Ocean Race, H&M, IKEA, Regeringskansliet, ICA och BMW.

Haus Loyalty förstärker arbetsgrupperna för NetOnNet och Hemglass med operativa projektledaren Sofia Lundberg från YouMe Agency, ad Jonas Granström från Klirr och formgivaren Gabriella Lindelöw.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerCare of Haus

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.