Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Carlsberg i större utvärdering av reklamsamarbeten

Publicerad: 14 januari 2013, 13:45

Från reklamfilmen The Crate Escape.

Foto: Carlsberg.

Dryckeskoncernen Carlsberg är i full färd med att utvärdera sina reklamsamarbeten. Åkestam Holst har inte något uppdrag hos Carlsberg sedan i somras – man inledde samarbetet år 2009. DDB har precis varit inne och provkört för Festis:
– Vi behövde en diskussionspartner inför ett konsumenttest, säger Christel von Schantz, marknadschef för Vatten & Läsk på Carlsberg.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergDDBÅkestam Holst

Carlsberg är i full färd med att genomföra en större utvärdering av sina reklamsamarbeten:
– Vi  tänker sätta oss ned och fundera över vilka byråsamarbeten vi ska ha,  säger Christel von Schantz, marknadschef för Vatten & Läsk på  Carlsberg.

Så ni går alltså ut i en större pitch?
– Just nu löser vi saker och ting på andra sätt, säger Christel von Schantz.

Hon vill heller inte uppge när en större pitch i så fall skulle kunna tänkas äga rum.

Åkestam Holst tappade varumärket Falcon för två år sedan till DDB och nu  visar det sig att den sistnämnde även fått förtroende att köra ett  testprojekt med Festis.
– Arbetet har pågått under hela hösten och är numera avslutat, säger Christel von Schantz.

Hon vill inte berätta vad man testade.

Hur  ser ni på DDB:s insats kring Festis-arbetet? Det blir ju lite som ett  test på ett test med tanke på uppdragets karaktär menar jag?
– Ja, så kan man ju se det. Vi är nöjda med vad man har gjort, säger Christel von Schantz.

Hon utesluter inte att DDB får möjlighet att jobba med fler Festis-uppdrag i framtiden.

Du blir väl fullständigt nedringd av byråerna efter att vi nu berättar att ni är i full färd med en större översyn?
– Jag får dagligen samtal från reklambyråerna, men mitt svar är att vi inte ser något behov just nu, säger Christel von Schantz.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

CarlsbergDDBÅkestam Holst

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.