Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Carlsbergs designeröl

Publicerad: 5 maj 2011, 12:41

Carlsberg nöjer sig inte med fotbollsintresserade män. Nya ölet Copenhagen riktar sig till unga som vill ha en öl som passar deras kläder.


Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Den danska bryggerijätten är inne i en fas med stora förändringar. I förra månaden skrotades ”Probably the best beer in the world” och ersattes med ”That calls for a Carlsberg”.

I förra veckan lanserades nya läsken Beo.

Och nu en global lansering av en ny öl för design- och modeintresserade mellan 23 och 35 år.

– Vi har sett att det finns många konsumenter som är mycket medvetna om designen på det de dricker. När de beställer i en bar vill de att drycken ska matcha deras kläder och handväska och de väljer ofta bort öl, säger Carlsbergs innovationsdirektör Jeanette Elgaard.

Ölsmaken ska dock ha en nedtonad stil.

– Många unga är inte intresserade av den beska smaken hos öl. Så våra analyser visar att med Copenhagen har vi skapat ett lättdrucket öl med balanserad öl – ett alternativ till vitt vin och champagne, säger marknadsdirektör Kirsten Ægidius.

McCann Copenhagen gör lanseringskampanjen och tillsammans med danska Fashion Awards.
Resten av världen får smaka på ölet under senare delen av 2011 och 2012.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Carlsberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.