Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Carlsbergs känga till konkurrenten

Publicerad: 1 April 2015, 08:07

Kampanjbild Carlsberg

Öljätten Carslberg lanserar en påkostad kampanj som slår fast att man Carlsberg Export smakar bättre än Stella Artois.


Ämnen i artikeln:

CarlsbergMediacom

Det är första gången på ett decennium som Carlsberg gör en kampanj för Export. Budskapet slår fast ölens "vinnande smak" och har kostat 14 miljoner pund, motsvarande 178 miljoner kronor.

Kampanjen, som går i Storbritannien, bygger på smaktester som visar "klar preferens" för Carlsberg Exports smak jämfört med huvudkonkurrenten Stella Artois.

Utomhustavlorna kommer att understödjas av aktiviteter på Twitter och Instagram. Carlsberg UK har också uppdaterat Export-förpackningarna med renare design för att ge premium-känsla.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CarlsbergMediacom

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.