Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Caroline Jungsand ny juryordförande för 48H

Publicerad: 9 Februari 2015, 10:01

Caroline Jungsand, vd på nystartade Juno PR, blir ny juryordförande för årets upplaga av reklamtävlingen 48H. Hon tar över ordförandeskapet från Lars Axelsson, tidigare vd på The Brand Union, som axlat rollen de senaste tre åren.


Ämnen i artikeln:

Juno PrCaroline Jungsand

Den nya ordföranden får i juryn sällskap av Elisabet Fischer copywriter från Volontaire, Julia Blomquist planner på Ingo, Citypaketets vd Staffan Lönner och Tribys vd Mathias Wellström. Tillsammans utgör de hälften av årets jurymedlemmar. Den nya juryn består mestadels av branschpersonligheter som inte har suttit med i juryn för 48H tidigare.

Årets ordförande Caroline Jungsand gör sitt första framträdande i 48H-juryn.

– Det är hedrande att få vara ordförande i en så viktig tävling. Att 48H är för studenter och det är nästa generations idéer vi kommer att få se gör det extra roligt. Med tanke på min PR-bakgrund kommer jag vara extra hård med att bidragen är kontextdrivna. En vinnare för mig är ett bidrag som mottagaren kommer att vilja prata om, säger Caroline Jungsand i ett pressmeddelande.

Pr-profilen har varit projektgruppens förstaval till ordförande sedan arbetet med att tillsätta en ny jury påbörjades.

– Caroline kommer inspirera deltagarna med sin energi och hunger, och vi kände direkt att hon var ordförandematerial. Vi vill att annonsen ska hjälpa den ideella organisationen i mesta möjliga mån och att de kan rida vidare på den våg som det vinnande bidraget innebär. Annonsen är förhoppningsvis startskottet för någonting större, och som pr-expert kommer vår ordförande att ha det i åtanke, säger Julia Andersén, projektledare för 48H i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Juno PrCaroline Jungsand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.