Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Casall väljer Syrup

Publicerad: 12 mars 2009, 10:26

Från Norrköping till USA. Det är Casalls mål för 2010. Nu har de valt Syrup att hjälpa dem med lanseringen.


Ämnen i artikeln:

CasallSyrup

Bild från Casalls nya hemsida

Det svenska sportmodevarumärket Casall vill växa utomlands. Förra året valde de att börja samarbeta med Shauna Mei från det New York-baserade bolaget Aronsson Group. Målet är en USA-lansering 2010. Därefter är siktet inställt på Asien och Mellanöstern.
Nu har Casall skrivit kontrakt med Syrup.

– Vi ska hjälpa dem med att bygga deras varumärke och hjälpa dem att komma ut i världen. USA är just nu den viktigaste marknaden för dem att expander på. Men vi vet inte riktigt än exakt vad vi ska göra, säger Fredrik Lundgren, cd på Syrup.

Uppdraget ligger på Syrup Sverige men Fredrik Lundgren säger att de säkert kommer att samarbeta med kontoret i USA inför lanseringen.

Fredrik Lundgren

Ni har Puma också. Krockar inte uppdragen?
– Inte som vi ser det nu. Puma håller på med team-sport. Casall är mer inriktade på individen. De befinner sig på två helt olika intresseområden och har själva inte sett någon konflikt. Casall är dessutom inte bara sportmode utan även tools.

Puma-uppdraget ligger på den amerikanska delen av Syrup.

Vad bestod er pitch av?

– Vi presenterade en kommunikationslösning för dem. Vi visade på en tolkning av varumärket och olika aktiviteter som Casall kan använda för att uttrycka sitt varumärke.

Fredrik Lundgren vill i nuläget inte uppge exakt vilka dessa aktiviteter är.

Vilka medier är viktiga i lanseringen?
– Internet är en väldigt viktig kanal för dem, det är nog den viktigaste. De är intresserade av kommunikation som sticker ut. Insatser som är mindre men som slår kraftigare. Vi tror inte jättemycket på det som är traditionellt. Vi är mer intresserade av kanaler som kanske är annorlunda och tillför ett värde för mottagaren istället för något man möts av när man inte har lust, säger Fredrik Lundgren.

Casall

Casall startades av Carl-Axel Surtevall i Norrköping 1980. Surtevall är fortfarande huvudägare.

Arbetsgruppen på Syrup består av:
Fredrik Lundgren- Creative Director, Lotta Green - Projektledare Malin Gäfvert - Art Director, Mia Robertson- Copywriter, Joel Larsson- utvecklare, Camilla Nordgren- Produktionsledare, Andreas Andresson – Flash, Joel Blanco Berg- Flash

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

CasallSyrup

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.