Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 26 augusti 2010, 08:55
”Gilla RUT” är Centerpartiets nya kampanj. Genom Facebook ska partiet locka fans till avdraget.
Kampanjen handlar i korthet om att få människor att visa sitt stöd till RUT-avdraget, som Centerpartiet är en ivrig förespråkare till.
På sajten Gillarut.se, som lanseras under dagen, kommer en bild av oppositionen att finnas. Bilden är indelad i ett rutnät på 11 000 rutor och dessa kommer att fyllas med bilder på de personer som ”gillar” sajten på Facebook.
Enligt Centerpartiet är kampanjen tänkt att på ett enkelt och modernt sätt få personer att engagera sig och ta ställning.
Bakom kampanjen ligger reklambyrån Teddy Worldwide.
AD: Anders, Sjönvall
Copywriter: Albert Åkerman
Projektledare: Rikard Langewolf
Produktionsledare: Fia Sörensson
Teknisk utveckling: Orchid Solutions
Fredrik Thambert