Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Centerpartiets kampanj ska få fler att ta ställning

Publicerad: 4 Maj 2015, 13:02

Bild ur filmen

Centerpartiets kampanj som börjar i dag tar utgångspunkt i frågan "vem skapar jobben?".


Ämnen i artikeln:

Annie LööfCenterpartietOla Spännar

–Sverige behöver fler som jobbar, men hur kommer vi dit? Regeringen tror att staten fixar jobben. Vår väg går via bättre villkor för småföretagen. Det vägvalet vill vi ha upp på bordet, säger Ola Spännar, kommunikationschef på Centerpartiet.

Fokus för kampanjen är jobb och företag och nyckelfrågan är om det är det staten eller Sveriges småföretag som skapar jobben? Enligt Centerpartiet och den statistik de hänvisar till i sitt pressmeddelande så är svaret de mindre företagen.

–Regeringen har valt att flytta resurser från riktiga ungdomsjobb till åtgärder, från företagen till staten. Detta trots att man vet att fyra av fem jobb skapas i småföretag, säger Annie Lööf i en kommentar.

Företrädare för Centerpartiet kommer att finnas ute på bland annat tågstationer i ett hundratal kommuner. Där kommer de att möta väljare och uppmana dem att ta ställning i frågan om vem som skapar jobben.

–Vi står inför ett vägval där man kan satsa på jobbskapande företag i hela landet eller tillfälliga statliga åtgärder. Tyvärr har regeringen valt det senare och det är viktigt att belysa, säger Annie Lööf.

Kampanjen kommer också att gå digitalt. På partiets egen hemsida kan man själv svara på frågan om vem som skapar jobben och på sociala medier, däribland Youtube, Facebook och Twitter, är ambitionen att kampanjfilmen ska spridas.

–Meningen är att människor på olika sätt ska ta ställning till vem som skapar jobben, staten eller småföretagen. Vi vill aktivera människor och få dem att tänka efter, säger Ola Spännar.

Byrå: For Sure

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.