Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Channel 4 "gör en SL" – kampanjar med tittarnas klagomål

Publicerad: 21 Augusti 2019, 09:20

I sin senaste kampanj tar brittiska Channel 4 tillvara på de närmast kreativa klagomål som kommer in från tittarna i soffan.


Ämnen i artikeln:

Reklam

Tidigare i år uppmärksammades SL för att man valde att använda sig av verkliga kundklagomål i sin sommarkampanj.

Nu är det dags för nästa offentliga aktör, den här gången brittiska public service-kanalen Channel 4, som väljer att göra reklam av kundernas klagomål.

I kampanjen lyfter en rad av Channel 4:s profiler upp smått bisarra klagomål som de fått höra om sig själva. Tv-kocken Jamie Oliver har bland annat fått höra att han har ett gäng korvfingrar på händerna, rapparen och programledaren Big Narstie fått höra att han är "för svart" och komikern Sharon Horgan att "kvinnor helt enkelt inte är roliga".

– Det här kampanjen handlar om något av det viktigaste för oss på Channel 4 – att utmana sättet våra tittare ser på världen. Det är när tittarna slutar höra av sig med klagomål som vi ska bli oroliga på riktigt, säger kanalens programchef Ian Katz i ett pressmeddelande.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.