Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Chans på åtta pr-lejon

Publicerad: 15 juni 2014, 13:21

I pr-kategorin får Sverige åtta nomineringar. Noterbart är att de senaste årens stora vinnare Prime inte har någon av dem.


F&B, INGO och Volontaire tar två nomineringar var i Cannes Lions pr-kategori, där totalt 71 svenska bidrag skickades in. DDB och Hey, It's Enrico Pallazzo har också varsinn vinstchans, vilket summerar till åtta nomineringar.

Sedan pr-kategorin infördes har Prime varit den svenska byrå som vunnit mest, men år 2014 är det istället reklambyråerna som dominerar listan. Inte heller Deportivo, som under året har gått bra i internationella sammanhang, får någon nominering.

För Volvo Trucks-kampanjen fortsätter nomineringarna att ramla in. I dag har de totalt skrapat ihop sex stycken i tre kategorier.

Alla nomineringar
   KampanjAnnonsör ByråJust another cerebral palsy beerThe Gothenburg cooperative for independent livingHey, it's Enrico PallazzoAre You Klaus-Heidi?LufthansaDDB StockholmDill - The restaurantLidlINGOBe a manKommunalVolontaireDill - the restaurantLidlINGOThe epic splitVolvo TrucksForsman & BodenforsLive test seriesVolvo TrucksForsman & BodenforsBe a manKommunalVolontaire

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.