Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cheap Monday byter jeans mot hashtags

Publicerad: 16 september 2014, 12:49

Cheap Mondays logotyp.

Cheap Monday firar 10 år genom att ge bort 10 000 par jeans. Det sker genom "den kortaste pop-upen någonsin" där den enda valutan som krävs är social spridning.


I morgon öppnar kampanjsajten www.cheapmonday.com/x10 där besökarna får rösta fram de 10 städer där Cheap Mondays 10-minuters pop-ups kommer att äga rum.

För att få reda på exakt var de kommer hållas måste de intresserade hålla sig uppdaterade via sajten, Facebook, Twitter eller Instagram.   Klockan 10 lokal tid den 10 oktober kommer de sedan att dyka upp i de vinnande städerna med guerillainstallationer.

För de intresserade gäller det att ta sig dit snabbt – jeansfesten är nämligen över på 10 minuter.   För att få lägga vantarna på ett exemplar krävs det du till exempel gillar Chep Monday på Facebook eller hashtaggar varumärket i sociala medier.

Kampanjen är framtagen internt tillsammans med digitalbyrån oystr.   

Listan över valbara städer:  Städerna är: Amsterdam, Antwerpen, Austin, Barcelona, Berlin, Birmingham, Göteborg, Hongkong, Köpenhamn, L.A., Lissabon, London, Madrid, Malmö, Manchester, Melbourne, Milano, New York, Paris, Peking, Rom, Seoul, Shanghai, Stockholm, Sydney.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.