Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Checka in hos en hemlös

Publicerad: 17 Februari 2011, 11:02

The Fan Club sätter bokstavligen Malmös hemlösa på kartan i en ny kampanj för gatutidningen Aluma. Med hjälp av Facebook Places och Gowalla kan man nu checka in hos någon av stadens 900 hemlösa.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubFacebook Places

– De hemlösa har blivit en del av stadsbilden. De syns inte längre. Med den här kampanjen som vi genomför tillsammans med vår kommunikationsbyrå The Fan Club, hoppas vi kunna sätta de hemlösa på kartan igen, säger Anna Kind, verksamhetschef på Aluma i en kommentar.

Aluma är en tidning som säljs av hemlösa i Malmö, och nu hjälper The Fan Club dem att påvisa problemet för politiker och allmänheten. När man checkar in hos en hemlös finns också möjligheten att donera pengar till Aluma.

– Det är underbart om vi utan några som helst medieinvesteringar kan få upp Mal- möbornas ögon för att det finns 900 hemlösa i staden. Och få folk att skänka pengar till arbetet mot hemlöshet säger Christian Barrett, creative director på The Fan Club i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubFacebook Places

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.