Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Chlumska gör reklam för "miljövänlig" SUV

Publicerad: 4 februari 2014, 16:08

Äventyraren Renata Chlumska är ansiktet utåt för Mitsubishis Outlander plug-in-hybrid. Kampanjen är den största på många år, enligt bilbolagets reklambyrå Morkman.


Ämnen i artikeln:

Mitsubishi

”Att ha en idé och att genomföra den handlar om att aldrig ge upp. För  mig är min utrustning extremt viktig. För mig handlar det om att  överleva.”

Så lyder budskapet från Renata Chlumska när hon ska visa att det går kombinera en fyrhjulsdriven SUV med att värna om miljön.

–  Med filmen vill vi lyfta fram våra fyrhjulsdrivna bilar som passar väl  för svenska förhållanden och framför allt nya Outlander Plug-in Hybrid,  säger Daniel Widigs, marknadschef på Mitsubishi Motors Sverige i en  kommentar.

Den nya modellen har premiär hos landets återförsäljare av  Mitsubishi i helgen och tv-kampanjen börjar rulla idag, onsdag.  

Kampanjen går även i print, online och i radio.

Renata Chlumska är  den första kvinnan som har bestigit Mount Everest och hon är just nu i  full färd med att planera för att bli den första svenska
kvinnan i  rymden.

Renata Chlumska och Mitsubishi Motors Sverige har samarbetat i  1,5 år och har nu fördjupat samarbetet i och med den Morkman-signerade  kampanjen.

– Det var fantastiskt roligt att jobba med Renata. Hon är  en modern förebild som står för allt det vi vill förmedla i filmen,  säger Ola Mork från Morkman i en kommentar.

Kampanjen går både i tv och print, men även online och i radio.
–  Renata är en person som drivs av att utmana gränserna för vad som är  möjligt. Precis så har vi på Mitsubishi tänkt kring utvecklingen av nya  Outlander Plug-in Hybrid säger Daniel Widigs.

Arbetsgrupp:
Morkman
Johan Mork – AD
Max Piltz – Copy
Ola Mork – Creative Producer
Martin Lee – Projektledare/planner

Filmen är producerad i samarbete med It’s Showtime.

Oskar Wrangö är regissör och Peter Sarhammar producent.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Mitsubishi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.