Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Chockavhoppet

Publicerad: 16 april 2010, 13:31

Chocken för annonspaketet D2D: Peter Paunovic hoppar av som vd. – Jag har fått lägga för lite arbete på försäljning och för mycket tid på interna strukturer, säger han.


Ämnen i artikeln:

Peter PaunovicAftonbladetMetroSchibsted

Peter Paunovic. Foto: Resumé.

Peter Paunovic, tidigare försäljningchef på Metro blev vd för Aftonbladets och Metros gemensamma annonspaket Dawn till Dusk när det startades 2008.

Nu hoppar han av.

– Jag har idag lämnat in min ansökan om sluta som vd för D2D till styrelsens ordförande Andreas Ohlson. Det var ett tufft beslut som har växt fram successivt. Sedan vi satte D2D i eget bolag har jag arbetat väldigt hårt med försäljningen men även med interna frågor, skriver han i ett mejl och fortsätter:

– Metro och Aftonbladet är två helt fantastiska organisationer. De är dock olika och jag har fått lägga för lite arbete på försäljning och för mycket tid på interna strukturer. Detta har satt mig i en situation som jag inte känner mig bekväm med. Vi skiljs åt som goda vänner och jag är stolt över vad jag har åstadkommit på Metro och D2D. Nu kommer jag ta en välförtjänt ledighet och se över mina alternativ.

Magnus Kepinski på Metro tar över vd-jobbet efter Paunovic. Han blir en icke-operativ vd. Metro och Aftonbladet jagar nu en ny försäljningsdirektör som ska ta över efter Paunovic. Aftonbladets vd Anna Settman går in som ordförande.

Andreas Ohlson, vd på Metro:

– Det är en epok som går i graven när Peter slutar. Han är en oerhört meriterad säljare som gjort många banbrytande affärer på Metro och som vd för D2D.

Hur överrumplad är du?

– Det kom som en tråkig nyhet som inte var planerad, men människor kommer och går.

Hur går det för D2D?

– Annonspaketet utvecklas positivt, försäljningen och intresset ökar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.