söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Chocktaktiken

Publicerad: 23 november 2010, 16:05

Vill du ha favoritpralinerna för dig själv?
Här är tre taktiska knep inför julfirandet.

Ämnen i artikeln:

OgilvyAladdin

MH

Magnus Helander


Reklambyrån Ogilvy bygger vidare på Aladdin-reklamen. Konceptet ”Rädda julen” blev en succé, och nu släpps tre nya filmer inför årets julfirande – med taktiktips.

– Konceptet utgår från det vedertagna faktum att på julen ska man vara snäll och givmild – men samtidigt finns det en sak man inte är villig att dela med sig av; nämligen sin favoritpralin. Genom att använda taktik och list kan man få sin favorit – utan att för den skull framstå som elak eller egoistisk, säger Christina Knight, cd på Ogilvy, i en kommentar

Samtliga tre TVCs är framtagna av Ogilvy tillsammans med Colony.
Radon har gjort gjort webbfilmerna.

–  Alla har vi våra olika taktiker för att få som vi vill i livet. På ett humoristiskt sätt vill vi med dessa filmer visa hur våra personliga egenskaper tar sig i uttryck för att nå våra mål – i detta fall sin favoritpralin i Aladdinasken, säger Gisela Jacobsson, marknadschef för praliner på Marabou.

Kampanjen startar den här veckan. På Facebook-sidan facebook.com/aladdinasken kan man dessutom se och rösta på ytterligare åtta taktikfilmer.

Den som får flest röster visas i tv den 23 december. Aladdin uppmanar även konsumenterna att tipsa om egna taktikdrag.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev