Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Chokladkex med morgontidningen

Publicerad: 13 mars 2009, 14:33

Imorgon, lördag, delar Göteborgs Kex ut varuprover av den nya produkten Ballerina Choko med morgontidningen. Mottagare är 145 000 prenumeranter av GP, DN och Sydsvenskan.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs Kex

Göteborgs Kex har hunnit fylla 121 år. Företagets största produkt är Ballerina som lanserades 1963. Den senaste produkten i familjen Ballerina går under namnet Ballerina Choko.

Imorgon lördag kör Göteborgs Kex en bred samplingskampanj för att locka folk att testa produkten. Med hjälp av Göteborgs-Posten, DN och Sydsvenskan ska 145 000 prenumeranter i Sverige få en kaka med morgonkaffet.

75 000 GP-prenumeranter, 45 000 som läser DN och 25 000 av Sydsvenskans läsare kommer att få ett varuprov med tidningen. Dessutom kör kexproducenten annonser i alla tre morgontidningar som anspelar på utskicket. Allt backas upp av webbkampanj på gp.se.

– Styrkan med denna lösning är kombinationen. Att på ett lekfullt och kreativt sätt få ut budskapet om nyheten Ballerina Choko, samt genomföra kvalitativ sampling till målgruppen, säger Alexander Provins, produktchef för Ballerina, i en kommentar.

Mediebyrå är OMD.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Göteborgs Kex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.