Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Cirkus Cirkör vill till USA

Publicerad: 8 april 2008, 14:53

Cirkus Cirkör har valt DDB Stockholm till ny samarbetspartner inför lanseringen av deras senaste show ”inside out” i USA. Hösten 2009 ska premiären äga rum.


Bild från "99% unknown". Foto: Mattias Edwall.

Föreställningen ”Inside out” är fortsättningen på ”99% unknown” som hade premiär 2004. Det är också del två i en trilogi om kroppen. Föreställningen går upp i Lund den 13 september i år. Nu hoppas cirkuskompaniet att även slå i USA. Planerat premiärdatum är hösten 2009.

Cirkus Cirkör har valt DDB att hjälpa till med lanseringen. Enligt Jessica Sikkar, marknadsansvarig på Cirkus Cirkör, var det en blandning av DDB:s attityd, strategiska erfarenhet och internationella nätverk som gav dem jobbet.

DDB kommer nu att jobba med marknadsföring samt försäljningsinsatser mot den amerikanska marknaden. Bland annat ska de ta fram en kommunikationsplattform och ett kreativt koncept för föreställningen.

Bild från "99% unknown". Foto: Tobias Fischer.

– Vi har precis kommit igång med samarbetet med dem. DDB kommer förutom att jobba med den här föreställningen även vara ett bollplank för oss i andra frågor som rör marknadsföring, säger Jessica Sikkar.

Målet är att ”Inside out” ska spelas i minst fyra år. Cirkus Cirkör har även tidigare turnerat internationellt med sina föreställningar, men aldrig i USA.
– Nu vill vi satsa ännu bredare och DDB en bra kompetens och ett bra nätverk för det, säger Jessica Sikkar.

Cirkus Cirkör har även tidigare samarbetat med reklambyråer men på senare tid har de till största delen endast jobbat med enskilda formgivare. Nu fokuserar de helt på samarbetet med DDB.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.