Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

City Gross tar hjälp av sagorna

Publicerad: 4 april 2016, 13:18

Med nya reklamfilmer inspirerade av sagovärlden ska City Gross positionera sig i dagligvaruhandeln.


Ämnen i artikeln:

City GrossGarbergs

I dag lanserade City Gross tillsammans med Garbergs ett nytt kommunikationskoncept i form av tre reklamfilmer tagna ur sagorna. Det är alltså genom Rödluvan, Snövit och Hans och Greta som City Gross vill stärka sin position i dagligvaruhandel.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Garbergs och tillsammans kommer vi att jobba stenhårt för att fortsätta utmana de stora aktörerna inom dagligvaruhandeln, säger Mikael Ekensteen, marknadschef på City Gross, i ett uttalande.

Mats Lindberg på Traktor är regissören till filmerna, och konceptet går under namnet "Välkommen till den goda sidan". Vad tror ni, går vägen till den goda sidan genom sagorna? Se filmerna längre ner.

Arbetsgrupp:
City Gross
Marknadschef: Mikael Ekensteen

Garbergs
Formgivare: Beatrice Sztanska
Produktionsledare: Nasim Kabiri
Byråproducent: Annika Witkowska
Art Director: Lotta Mårlind
Planner: Johanna Gustafsson
Efterarbete film: Robin Lidbom
Copywriter: Johan van der Schoot
Projektledare: Andreas Engstrand

Traktor
Regissör: Mats Lindberg
Producent: Anders Gernandt

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

City GrossGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.