Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

CK vill att du tar av byxorna

Publicerad: 15 juli 2014, 12:12

Lara Stone frontar Calvin Klein.

Calvin Klein offentliggör nu sin kampanj inför hösten. Frontfigur är modellerna Lara Stone och Matt Terry. Hashtagen #mycalvins ska få människor att ta av sig kläderna.


Ämnen i artikeln:

Calvin Klein

Höstkampanjen är skapad av Calvin Kleins inhousebyrå i samarbete med den kreativa byrån Wednesday London. Det huvudsakliga budskapet lyder "Put it on. Take it off. Show yours. #mycalvins". Enligt pressmeddelandet ska den uppmuntra kunderna att engagera sig.

Användandet av hashtagen #mycalvins inleddes redan i februari, och handlade då om att få opinionsbildare att visa upp sig i märkets underkläder. Nu innefattar den även Calvin Klein jeans, som människor uppmuntras att plåta sig själva i.

Utöver de traditionella kanalerna som print och utomhus kommer stor tonvikt att läggas på just den sociala spridningen.

Höstkampanjen är fotograferad av Mert Alas & Marcus Piggott i New York och London.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Calvin Klein

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.