Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Clark&Kent öppnar - i en telefonkiosk

Publicerad: 28 juni 2012, 06:50

Nya byrån Clark&Kent öppnar vid en telefonkiosk i New York.

Foto: Mark Thomas.

Är det en fågel, ett plan..nej, det är en reklambyrå. Clark&Kent har precis avslöjat att man nu drar igång verksamheten. Huvudkontoret ligger vid en telefonkiosk i New York.


Nya byrån Clark&Kent har också en bild av telefonkiosken på sin  webbplats. Och som om detta inte vore nog erbjuder man vistkort som  viker sig till formen av en telefonkiosk, enligt Huffingtonpost.

Clark&Kent  har inte var särskilt öppna med detaljer kring byrån, men Huffington  Post har ändå lyckats få ut lite information från byrån:
"Det krävdes  inte några hot från Lex Luthor - bara löftet från att få fri press hos  en framträdande nyhetssajt", konstaterar Huffington Post.

Clark&Kent består av tre killar - Mr Clark, Mr och Mr Kent. Av någon outgrundlig anledning är deras sekreterare baserad i San Francisco.

De har alla varit anställda i reklambranschen och uppträdde nyligen som sina alter egon i samband med Cannes Lions.

Huffington  Post konstaterar att deras marknadsföringstrick är mycket  framgångsrikt. Personerna bakom byrån är heller inte säkra på när man  ska avslöja sina verkliga identiteter och om man ens ska göra detta.

"Vi föddes som en påhittad byrå, men allt snack kring vår startup gjorde den verklig", skriver Mr Kent till Huffington Post.

Han konstaterar att man gick från en påhittad byrå till en verklig sådan på mindre än ett dygn: "Det betyder att det fanns ett utrymme i människors sinne där vår telefonkiosk fungerar perfekt", skriver Mr Kent.

Han menar också att med tanke på att vi lever i en varumärkes- och sloganmättad värld så är det något bra med den saken.

Då Huffington post frågar om det hela endast är ett skämt svarar Kent:
"Först  ville vi visa på superkrafterna hos en enskild idé. Stora idéer behöver  inte mycket plats. Och det är ju inte dåligt. Särskilt med tanke på om  du behöver betala hyra."

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.