Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag31.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clas Ohlson släpper odlingsbar printkampanj

Publicerad: 8 Maj 2019, 13:01

I ett försök att få svenskarna att få mer positivt inställda till reklam (och Clas Ohlson) släpper varumärket nu en printkampanj som går att riva ut och plantera.


Ämnen i artikeln:

KingClas OhlsonReklam

Förra året hyllades IKEA och Åkestam Holst över hela världen för sitt innovativa grepp där man släppte en printannons som även fungerade som ett graviditetstest.

Nu kommer ytterligare en printannons med dubbelt syfte. Tillsammans med Clas Ohlson har King tagit fram en print tillverkad av ekologiskt fröpapper. Läsare av utvalda tidningar uppmanas att riva ut annonsen, plantera och vattna den. Inom någon vecka kommer växter som lejongap, tjärblomster, tusensköna, strandkrassing, sommarrudblecka, clarkior, och bukettgilla att sticka upp ur jorden.

Kampanjen är en del av Clas Ohlsons koncept "Ge ditt hem lite kärlek i vår", framtaget av King.

– För att visa hur enkelt det är att göra vårfint hemma så lät vi helt enkelt mediet vara budskapet, säger Ellen Marklund, copywriter på King.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingClas OhlsonReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.