Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 maj 2019, 13:01
I ett försök att få svenskarna att få mer positivt inställda till reklam (och Clas Ohlson) släpper varumärket nu en printkampanj som går att riva ut och plantera.
Förra året hyllades IKEA och Åkestam Holst över hela världen för sitt innovativa grepp där man släppte en printannons som även fungerade som ett graviditetstest.
Nu kommer ytterligare en printannons med dubbelt syfte. Tillsammans med Clas Ohlson har King tagit fram en print tillverkad av ekologiskt fröpapper. Läsare av utvalda tidningar uppmanas att riva ut annonsen, plantera och vattna den. Inom någon vecka kommer växter som lejongap, tjärblomster, tusensköna, strandkrassing, sommarrudblecka, clarkior, och bukettgilla att sticka upp ur jorden.
Kampanjen är en del av Clas Ohlsons koncept "Ge ditt hem lite kärlek i vår", framtaget av King.
– För att visa hur enkelt det är att göra vårfint hemma så lät vi helt enkelt mediet vara budskapet, säger Ellen Marklund, copywriter på King.