Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clas Ohlson slår ett slag för “De Driftiga”

Publicerad: 30 September 2013, 07:23

Detaljhandelskedjan Clas Ohlson kör igång en större tv-satsning idag. Kampanjen riktar sig till samtliga länder där Clas Ohlson är verksamt. Det gemensamma temat är “De Driftiga”.


Ämnen i artikeln:

MTGClas OhlsonCamp DavidTV4

Idag, måndag, går startskottet för Clas Ohlsons nya reklamsatsning “De Driftiga”.

Upplägget  går ut på att skapa en tydlig och enhetlig bild av Clas Ohlsons  erbjudande – smarta och enkla lösningar på vardagliga praktiska problem.

Konceptet omfattar samtliga fyra länder där Clas Ohlson är verksamt – Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.

–  Med konceptet "De Driftiga " vill vi visa våra kunder att alla kan vara  superhjältar i vardagen genom att lösa olika praktiska problem för sig  själva, sin familj och sina vänner. Alla kan upptäcka sin egen  fixarpotential och bli stärkta i att ta tag i nya projekt för hem och  trädgård, och vi hoppas kunna inspirera till detta”, säger Sema Schmidt,  marknadschef Clas Ohlson Sverige i en kommentar.

TV-reklamen inkluderar även fem olika produktkategorier – bygg, el, multimedia, hem och fritid.

Kampanjen inleds i Sverige och följs av resterande länder under hösten.
Reklamen sänds i TV4 samt via MTG:s kanaler.

Sebastian Reed från Camp David Film har regisserat reklamen, medan Rickard Edholm från samma bolag har producerat den.

Colonys Mark Baughen ligger också bakom produktionen.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

MTGClas OhlsonCamp DavidTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.