Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 september 2013, 07:23
Detaljhandelskedjan Clas Ohlson kör igång en större tv-satsning idag. Kampanjen riktar sig till samtliga länder där Clas Ohlson är verksamt. Det gemensamma temat är “De Driftiga”.
Idag, måndag, går startskottet för Clas Ohlsons nya reklamsatsning “De Driftiga”.
Upplägget går ut på att skapa en tydlig och enhetlig bild av Clas Ohlsons erbjudande – smarta och enkla lösningar på vardagliga praktiska problem.
Konceptet omfattar samtliga fyra länder där Clas Ohlson är verksamt – Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.
– Med konceptet "De Driftiga " vill vi visa våra kunder att alla kan vara superhjältar i vardagen genom att lösa olika praktiska problem för sig själva, sin familj och sina vänner. Alla kan upptäcka sin egen fixarpotential och bli stärkta i att ta tag i nya projekt för hem och trädgård, och vi hoppas kunna inspirera till detta”, säger Sema Schmidt, marknadschef Clas Ohlson Sverige i en kommentar.
TV-reklamen inkluderar även fem olika produktkategorier – bygg, el, multimedia, hem och fritid.
Kampanjen inleds i Sverige och följs av resterande länder under hösten.
Reklamen sänds i TV4 samt via MTG:s kanaler.
Sebastian Reed från Camp David Film har regisserat reklamen, medan Rickard Edholm från samma bolag har producerat den.
Colonys Mark Baughen ligger också bakom produktionen.
Karl-Johan Byttner