Reklam
Clas Ohlson slår ett slag för “De Driftiga”
Publicerad: 30 september 2013, 07:23
Detaljhandelskedjan Clas Ohlson kör igång en större tv-satsning idag. Kampanjen riktar sig till samtliga länder där Clas Ohlson är verksamt. Det gemensamma temat är “De Driftiga”.
KB
Karl-Johan Byttner
Idag, måndag, går startskottet för Clas Ohlsons nya reklamsatsning “De Driftiga”.
Upplägget går ut på att skapa en tydlig och enhetlig bild av Clas Ohlsons erbjudande – smarta och enkla lösningar på vardagliga praktiska problem.
Konceptet omfattar samtliga fyra länder där Clas Ohlson är verksamt – Sverige, Norge, Finland och Storbritannien.
– Med konceptet "De Driftiga " vill vi visa våra kunder att alla kan vara superhjältar i vardagen genom att lösa olika praktiska problem för sig själva, sin familj och sina vänner. Alla kan upptäcka sin egen fixarpotential och bli stärkta i att ta tag i nya projekt för hem och trädgård, och vi hoppas kunna inspirera till detta”, säger Sema Schmidt, marknadschef Clas Ohlson Sverige i en kommentar.
TV-reklamen inkluderar även fem olika produktkategorier – bygg, el, multimedia, hem och fritid.
Kampanjen inleds i Sverige och följs av resterande länder under hösten.
Reklamen sänds i TV4 samt via MTG:s kanaler.
Sebastian Reed från Camp David Film har regisserat reklamen, medan Rickard Edholm från samma bolag har producerat den.
Colonys Mark Baughen ligger också bakom produktionen.