Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 31 Januari 2014, 09:49
UPPDATERAD ÅkestamHolsts senaste kampanj ”Apolosophy” för Apotek Hjärtat har imponerat djupt på Clear Channels nordiske marknadschef Gustaf Dahlbeck – kampanjen går ut på att håret i affischen blåser till så fort ett t-banetåg kommer in till perrongen.
"Kul och kreativ kampanj för Apoteket hjärtat på våra playskärmar."
Så lyder omdömet från Clear Channels nordiske marknadschef, Gustaf Dahlbeck, kring ÅkestamHolsts nya kampanj.
Kampanjens upplägg innebär att så fort ett tunnelbanetåg åker in på perrongen vid Odenplans tunnelbanestation så blåser det till i håret på flickan på reklamtavlan.
– Vi ville visa ett härligt luftigt hår och tyckte att det var roligt att använda vinddraget från ett tunnelbanetåg, säger Sara Clewemar, kundansvarig för Apotek Hjärtat på Åkestam Holst.
Apotek Hjärtats Apolosophy är inte bara en produktserie med alltifrån hårvård och hudvård till fotvård och skönhetsprodukter för män, utan den bygger också på apotekets hela filosofi, enligt Sara Clewemar.
ÅkestamHolst beskriver också a "brief study in apolosophy" på sin hemsida.
”Apotek Hjärtat tror på att vårt yttre är lika viktigt som vårt inre.”
Det kan väl låta lite ytligt. Man brukar ju tala om att det är insidan som räknas?
– Man mår ju ändå bättre om man känner sig vackrare, säger Sara Clewemar.
Kampanjen går inte bara utomhus, utan även digitalt och i magasin.
Starcom och STOPP har också varit involverade i kampanjen.
Kampanjen är fotograferad Elisabeth Frang på Söderberg Agentur
Karl-Johan Byttner