Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag05.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clear Channel-boss hyllar Åkestam-kampanj

Publicerad: 31 Januari 2014, 09:49

UPPDATERAD ÅkestamHolsts senaste kampanj ”Apolosophy” för Apotek Hjärtat har imponerat djupt på Clear Channels nordiske marknadschef Gustaf Dahlbeck – kampanjen går ut på att håret i affischen blåser till så fort ett t-banetåg kommer in till perrongen.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatClear Channel

"Kul och kreativ kampanj för Apoteket hjärtat på våra playskärmar."

Så lyder  omdömet från Clear Channels nordiske marknadschef, Gustaf Dahlbeck,  kring ÅkestamHolsts nya kampanj.

Kampanjens upplägg innebär att så  fort ett tunnelbanetåg åker in på perrongen vid Odenplans  tunnelbanestation så blåser det till i håret på flickan på reklamtavlan.

– Vi ville visa ett härligt luftigt hår och tyckte att det var roligt att  använda vinddraget från ett tunnelbanetåg, säger Sara Clewemar,  kundansvarig för Apotek Hjärtat på Åkestam Holst.

Apotek Hjärtats Apolosophy är inte bara en produktserie med alltifrån hårvård och hudvård till fotvård och skönhetsprodukter för män, utan den bygger också på apotekets hela filosofi, enligt Sara Clewemar.

ÅkestamHolst beskriver också a "brief study in apolosophy" på sin hemsida.
”Apotek  Hjärtat tror på att vårt yttre är lika viktigt som vårt inre.”

Det kan väl låta lite ytligt. Man brukar ju tala om att det är insidan som räknas?
– Man mår ju ändå bättre om man känner sig vackrare, säger Sara Clewemar.

Kampanjen går inte bara utomhus, utan även digitalt och i magasin.

Starcom och STOPP har också varit involverade i kampanjen.

Kampanjen är fotograferad Elisabeth Frang på Söderberg Agentur

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.