Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Clear Channel bygger ut digitalt annonsnätverk

Publicerad: 26 september 2013, 11:43

Clear Channel bygger ut sitt digitala annonsnätverk, Play med ytterligare skärmar på fler tunnelbanestationer. Samtidigt tar Play klivet utanför Stockholm i och med lanseringen av Play Köpcentrum med skärmar i eller i direkt anslutning till köpcentrum i Stockholm, Göteborg och Malmö.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Det digitala premiumnätverket Play Stockholm får nu 30 nya skärmar på ytterligare 13 tunnelbanestationer. Därmed innefattar nätverket totalt 153 skärmar på närmare 30 stationer och fyra skärmar ovan jord i centrala Stockholm.

Parallellt lanserar Clear Channel en digital köpcentrumserie med totalt 35 skärmar i eller i direkt anslutning till stora köpcentrum. Köpcentrumserien täcker i Stockholm bland annat in Skärholmen Centrum, Solna Centrum, Farsta Centrum, Västermalmsgallerian och Kista Galleria men inkluderar även Sveriges största köpcentrum Nordstan i Göteborg samt nyligen totalrenoverade Kvarteret Caroli i Malmö.

– Det är mycket spännande att vi nu har tagit vår etablering av digital utomhusreklam till både Göteborg och Malmö, säger Claes Kugelberg, etableringsdirektör på Clear Channel Sverige. Det stärker vår position som ledande aktör inom digital utomhusreklam och vi hoppas och tror att skärmarna kommer bli lika populära där som de har blivit i Stockholm.

Utöver förstärkningarna i Play Stockholm och den nya köpcentrumserien har även en digital stortavla etablerats i Stureplansuppgången på Östermalmstorgs tunnelbanestation. Tavlan mäter 3,5 gånger 2 meter, har plats för 6 annonsörer i minuten och passeras av 107.000 avstigande resenärer varje vecka.

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.