Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Clear Channel och Stockholm Pride fortsätter samarbetet

Publicerad: 27 juli 2021, 12:19

Årets tema, Nyckeln till frihet, kommer visas upp via Clear Channels kanaler. Bland annat i tunnelbanan.

Foto: Junhem, Sanna

Stockholm Pride sker i år via en digital hybrid-parad, och Clear Channels olika digitala plattformar kommer lyfta festivalens tema.


Ämnen i artikeln:

Stockholm PrideClear Channel

Temat för årets Pridevecka är ”Nyckeln till frihet”, och målet är att temat ska skapa ökad frihet för hbtq-personer, enligt ett pressmeddelande. Berättelser om frihet, som skickats in från hela Sverige, kommer visas på digitala skyltar runtom i Stockholm.

– Det känns fantastiskt kul att fortsätta samarbetet med Stockholm Pride och bidra till att färgerna, människorna och budskapen syns, säger Henriette Zeuchner, vd på Clear Channel.

Att kunna visa upp sig, och på så sätt sätta i gång diskussioner, är oerhört viktigt för framsteg inom jämställdheten, enligt Vix Herjeryd, som är ordförande för Stockholms Pride.

– Samhällsutvecklingen och framsteg för hbtq-personer världen över har många gånger startat med att ta plats i det offentliga rummet och med hjälp av hundratals reklamskyltar i Stockholm blir vår arena ännu större, säger hon i pressmeddelandet.

LÄS OCKSÅ: Stockholm Pride om partnerskapet med Tiktok: ”De har gjort framsteg” 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News