Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clear Channel presenterar vårsatsningar

Publicerad: 25 april 2017, 07:09

Foto: Clear Channel

Clear Channel satsar på mer rörligt runtom i Sverige.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamReklamClear Channel

OOH-bolaget Clear Channel fortsätter att satsa på skärmar med rörligt material runtom i Sverige. Idag presenterar man sina expansionsplaner för våren. I Stockholm kommer man att placera tre nya billboards, två vid E4:an och en vid Östermalmstorgs tunnelbana, och ett 60-tal nya skärmar på gator, torg och pendeltågsstationer. Utöver expansionen i Stockholm kommer man även att placera rörliga ytor i Västerås och Helsingborgs gatumiljöer, något som gör dem till första OOH med rörliga annonsytor i direkt gatumiljö, i busskurer och liknande, utanför Stockholm. Många kommuner tillåter fortfarande inte rörligt material på skyltar i direkt gatumiljö. Man kommer även att utöka sin reklam i köpcentrum i Malmö, Västerås och Borås.

– Tillväxten för digital utomhusreklam går rekordsnabbt framåt och vi leder den utvecklingen genom att bygga ut i snabb takt på de bästa platserna i Sverige. Vår ambition är att 2017 ska bli vårt största investeringsår någonsin, säger Ola Klingenborg vd för Clear Channel Sverige.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.