Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clear Channel slår ihop sin utomhusverksamhet

Publicerad: 24 Januari 2012, 15:58

Clear Channel samordnar sin inhemska och internationella utomhusreklamverksamhet under en enda ledare – William Eccleshare.

Foto: Pressbild.

Skuldsatta Clear Channel samordnar sina inhemska och internationella utomhusreklamverksamhet och låta det hela ledas av en enda chef – William Eccleshare.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxClear Channel

William Eccleshare är en före detta reklambyråchef som blev chef för  Clear Channel Outdoor International år 2009.  Han tar nu även över  ansvaret Clear Channels amerikanska verksamhet, enligt Financial Times.

Tanken  är att i takt med att annonsörer vill koordinera utomhuskampanjer över  hela världen så kan Clear Channels snabbt växande internationella  verksamhet dela med sig av sina expertkunskaper till en inte lika snabbt  växande amerikansk verksamhet.

William Eccleshare blir ytterst ansvarig  för det arbetet.

Enligt honom har Clear Channels ägare Thomas H  Lee och Bain Capital behållit kapitalstrukturen mellan de båda  verksamheterna separat.

Så blir det även framöver eftersom ägarna  vill ha kvar två divisioner för att ha kvar så många möjligheter som  möjligt för en exit.

Enligt Financial Times kan omstruktureringen ändå inte ses som ett tecken på ökade förväntningar kring en  snabb exit, vilket var den ursprungliga överenskommelsen då värderingen  stod som allra högst.

Jean-Francois Decaux har visserligen meddelat att hans ambition är att antingen köpa Clear Channels eller CBS  utomhusverksamhet, men det är naturligtvis bara under under förutsättning att de blir  till salu.

William Eccleshare tror ändå att den möjligheten  fortfarande finns, men då måste Jean-Francois Decaux ha en:  "tillräckligt stor check.

Enligt Financial Times är utnämningen av  William Eccleshare en av de riktigt stora förändringarna i  utomhusreklambranschen efter att Bob Pittman utsetts till chef för Clear  Channels moderbolag CC Media Holding i oktober förra året.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

JC DecauxClear Channel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.