Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clear Channel vinner tillbaka busskurerna

Publicerad: 13 Oktober 2010, 07:42

Stort jubel på Clear Channel. Utomhusbolaget vinner tillbaka SL:s reklamplatser i busskurerna. - Det betyder att i ett svep kan vi nu ge marknaden 95 procents räckvidd i Storstockholm på Eurosize , hos oss Adshel, säger Ted Johansson, marknadschef på Clear Channel.


Ämnen i artikeln:

Magnus HeljebergPatrik HofbauerTed JohanssonClear Channel

För tre år sedan tappade Clear Channel avtalet till JC Decaux. Men nu har man återerövrat det lukrativa kontraktet för busskurerna i Storstockholm, efter seger i SL:s upphandling.

- Många medier har problem med att nå ut till annonsörers målgrupper vilket är ett allvarligt problem på marknaden, här kan vi spela en viktig roll i och med att vår räckvidd ökar kraftigt och möjligheterna till att anpassa är nästan obegränsade. Vi är nu leverantör av all reklam inom SL och det är en klar förbättring för Sveriges annonsörer, säger Patrrik Hofbauer, vd för Clear Channel Sverige.

Avtalet omfattar runt 3000 reklamplatser i Storstockholm. Cirka 710 000 personer reser med SL en vardag.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.