Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clio-brons till Milk

Publicerad: 19 november 2013, 10:30

Kampanjen var nominerad till Guldägget – nu har Milk fått revansch genom att vinna ett Clio-brons med ”Det barnsliga brevet” för Drottning Silvias Barn- och Ungdomssjukhus.


Ämnen i artikeln:

MilkClio Awards

Vården bekostas av landstinget – men allt som kan locka de sjuka barnen till skratt, som lekterapi, musikrum, clowner och annat är beroende av gåvor från företag och privatpersoner.

För att göra fler medvetna om det och få in pengar gjorde man ”tiggarbrev”, men inte vilka som helst. Barnen fick pyssla, färglägga och göra lekfulla saker med breven innan de skickades i väg.

Brevet inleddes sedan med meningen: ”Ursäkta om brevet ser konstigt ut. Vi lät barnen leka med det ett tag. De gör allt för att få tiden att gå...”

Nu har reklambyrån Milk vunnit ett brons i Healthcare-kategorin i prestigefyllda Clio för kampanjen.

– Att vi, ett barnsjukhus i Sverige, genom denna kampanj får internationell uppmärksamhet är fantastiskt. Att fler i Sverige uppmärksammar oss och på olika sätt bidrar till att göra barnsjukhuset barnsligare gör verkligen skillnad, säger Tomas Gedda, insamlingsansvarig på Stiftelsen Drottning Silvias Barnsjukhus, i ett pressmeddelande.

– Att vinna ett internationellt pris för en enkel lösning som med hjärta verkligen visar behovet, värmer verkligen. Att det dessutom är för en fantastisk verksamhet, där varenda insamlad krona kommer barnen till godo, gör att vi på Milk är extra stolta, säger Milks ad Gunnar Skarland.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

MilkClio Awards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.