Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Clio-guld till F&B och Jung von Matt

Publicerad: 19 maj 2011, 10:06

Två svenska byråer segerjublade på Clio Awards. Forsman & Bodenfors och Jung von Matt plockade hem två respektive ett guld i den internationella tävlingen.


Ämnen i artikeln:

Jung von MattClio AwardsForsman & Bodenfors

Clio Awards hölls i går. Tjugo svenska bidrag var nominerade – det blev tre guld.

Forsman & Bodenfors kammade hem två guld för kampanjen "Homemade is best" för Ikea. Kampanjen vann guld i kategorierna "Interactive campaign" och "Direct marketing".

Jung von Matt tog hem guldet i kategorin "Innovative media" för kampanjen "Mini Getaway Stockholm".

Men någon spänning var det inte på galan – vinnarna avslöjades ju redan för några dagar sedan av ansedda Adweek.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.