Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Close the loop” prisas för bästa hantverket

Publicerad: 20 april 2016, 14:30

Forsman & Bodenfors globala kampanj för H&M vinner Guldägg i hantverks-kategorin.


Ämnen i artikeln:

H&MGuldägget 2016GuldäggetForsman & Bodenfors

H&M:s film Close the loop har blivit en global succé med närmare tio miljoner startade strömmar på Youtube. Anledningen till det är förmodligen att de lyckas göra ett träigt ämne som hållbarhet intressant och modemässigt.

Byrån som ligger bakom är Forsman & Bodenfors som har tagit hjälp av regissören Max Vitali på produktionsbolaget Callboy. Med i produktionen har även Chimney, Gangsters och Stopp varit.

"När det är viktigt att vara rätt är det också lätt att trampa fel. Och med en idé som kräver fingertoppskänsla i hantverket för att fungera blev vi imponerade över hur väldigt bra allt sitter. Fotografi, modellval, styling, kameraåkningar, musik, manus, voice over, tajming och sist men inte minst känsla. Vi blev inspirerade och förälskade" berättar juryn i sin motivering.

Hela fem kampanjer vinner varsitt Silverägg i kategorin. Dessa är:
Vintersaga/Volvo Cars/Forsman & Bodenfors
Avgörande ögonblick/Sveriges Radio/CP+B Scandinavia
The Monochrome Chronicle/The Hives/Göran Broberg
First Person Lover/Björn Borg/Garbergs
It's Mine/Wetterling Gallery/Le Bureau

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.