Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Coca-Cola i rekordstor kampanj inför Fotbolls-VM

Publicerad: 4 April 2014, 12:18

Kampanjbild: Coca-Cola

Coca-Cola beskriver sin marknadsföringskampanj i samband med Fotbolls-VM som den största i företagets historia. Bakom reklamfilmen står Wieden+Kennedy i Sâo Paolo.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM 2014Coca-Cola

Tidigare i veckan rapporterade Resumé om den svenske regissören Johan Rencks VM-kampanj för Pepsi med fotbollshjältar som Leo Messi och Robbie van Persie.

När Coca-Cola tar upp kampen mot konkurrenten lyfter man blicken från stormatcher och välbetalda fotbollshjätar. Kampanjen tar utgångspunkt i fotbollen som samhällsnytta under budskapet "This is the world's cup".  I reklamfilmen, signerad Wieden+Kennedy i Sâo Paolo får tittaren följa fotbollslag Japan, Östeuropa, Amazonas och Palestina.

Coca-Cola är huvudsponsor till Fotbolls-VM sedan 1978. Enligt läskjätten är kampanjen inför årets turnering företagets största reklamkampanj i historien.

Utöver reklamfilmen "One world, one game" har byrån producerat dokumentära kortfilmer.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Fotbolls-VM 2014Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.