Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Coca-Cola målar sig i blågula och gröna färger

Publicerad: 6 Mars 2013, 11:10

Coca-Colas nya kampanj.

Den multinationella läskjätten går nu ut i en ny kampanj där de berättar om sitt svenska arv. Deras miljöinsatser står också i fokus.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

– Det är första gången som vi i annonsformat berättar för den breda allmänheten om vår starka lokala förankring och svenska historia., säger Peter Bodor, informationsdirektör på Coca-Cola Enterprises Sverige AB i ett pressmeddelande.  

Annonserna berättar om Coca-Colas tillverkning i Jordbro och att bolagets CO2-utsläpp har minskats med en fjärdedel de senaste fem åren. De pushar för sin sajt cceansvar.se där de kontinuerligt presenterar hur företaget uppnår sina hållbarhetsmål.
– För oss är det viktigt att bli mer transparenta i vårt arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor. Vi hoppas att det ska leda till mer nyfikenhet och dialog, säger Peter Bodor.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.