Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Coca-Cola öppnar Stranger Things-inspirerad arkadhall

Publicerad: 27 Juni 2019, 07:50

Den Stranger Things-inspirerade arkadhallen kommer vara en pop-up på Brick Lane i London.

Foto: Coca-Cola

Nästa steg inom Coca-Colas sponsring av succéserien Stranger Things blir en 80-talsinspirerad arkadhall i London, som är utrustad med en hemlig "upp och ned-värld".


Ämnen i artikeln:

ReklamNetflixCoca-Cola

Coca-Cola fortsätter sitt partnerskap med Netflix-succén Stranger Things. Den kommande tredje säsongen av serien utspelar sig under sommaren 1985, när folk i den fiktiva staden Hawkins pratar om New Coke, den omformulerade smak som Coca-Cola introducerade det året. Satsningen blev ett kommersiellt fiasko och ledde till att den gamla smaken återintroducerades senare samma sommar under namnet "Coca-Cola Classic".

LÄS MER: "Efter 47 år – Coca-Cola lanserar ny burkdesign"

Nästa steg inom Coca-Colas sponsring är en satsning på en 80-tals inspirerad arkadhall i London, liknande den som är med i tv-serien. Det skriver Campaignlive.

Arkadhallen, som kommer vara en pop-up på trendiga Brick Lane, är utrustad med 80-talsnostalgiska arkadspel och en hemlig "upp och ned-värld" som endast är tillgänglig för dem som känner till serien väl. De första 800 gästerna som lyckas hitta "upp och ned-världen" kommer belönas med limited edition-produkter ur Coca-Cola och Stranger Things parterskap. Självklart kommer det även gå att dricka Coca-Cola i arkadhallen.

Coca-Cola är inte långt ifrån ensamma om att dra nytta av hypen kring Stranger Things. Burger King, IKEA och Snapchat är några av de varumärken som under den senaste tiden gjort kampanjer med hjälp av serien.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamNetflixCoca-Cola

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.