Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Coca-Cola skänker sin reklambudget till Filippinerna

Publicerad: 28 november 2013, 12:27

Foto: BBC.

Läskedrycksjättens försäljning sjunker, men Coca-Cola väljer att avvakta med all annnonsering för att fokusera på något som man anser är betydligt viktigare – tyfonens effekter i Filippinerna.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Coca-Cola har meddelat att man skjuter upp sina reklamsatsningar i  Filippinerna för att i stället donera hela annonsbudgeten till olika stödåtgärder.

– Vi vill visa vårt innerliga stöd till alla  filippiner i dessa svåra tider, säger Carlos Salazar Lomelín, vd för  Coca-Cola FEMSA i en kommentar.

5 000 döda personer har redan kunnat konstateras, men fortfarande saknas över 1 600 människor, enligt Huffington Post.

Experter  räknar med att det kommer att kosta 5,8 miljarder dollar att bygga  upp skolor, hus, vägar och broar som har härjats av tyfonen.

Coca-Cola har än så länge donerat mer än 2,5 miljoner dollar.

De  flesta välkomnar initiativet från Coca-Cola, men vissa menar att det bara är ytterligare ett sätt att marknadsföra bolaget, enligt  Huffington Post.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.