Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Coca-Cola släcker ned för miljön

Publicerad: 18 Mars 2013, 13:41

Coca-Colas helsidesannons i helgens upplaga av Di Weekend.

Foto: Kampanjbild.

Coca-Colas fyndiga helsidesannons i helgens upplaga av Di Weekend lyfter fram företaget bakom varumärket.


Ämnen i artikeln:

Coca-ColaDI Weekend

En delvis nedsläckt logga symboliserar den dryga fjärdedel som företaget minskat sina koldioxidutsläpp med.

Peter Bodor, public affairs & communications director på Coca-Cola Sverige, vill lyfta fram läskedrycks-jätten som företag på nationell nivå.
– Coca-Cola är ett historiskt känt varumärke i Sverige. Vi ville lyfta fram företaget bakom varumärket, som producerar lokalt med hänsyn till miljön.

Att släcka ned ”Co” i loggan blir också en ordlek, då CO2 står för koldioxid, menar Peter Bodor.

Linda Myrin


Ämnen i artikeln:

Coca-ColaDI Weekend

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.