Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag21.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Coca Colas EM-kampanj: Eric Saade träffar världens fotbollssupportrar i Malmö

Publicerad: 14 juni 2016, 09:24

Foto: Kampanjbild/Coca Cola

Tillsammans med EM-festens huvudsponsor möter Eric Saade människor med spridda europeiska ursprung för att prata fotboll – i Malmö.


Ämnen i artikeln:

Eric SaadeCoca Cola

Artisten Eric Saade frontar Coca Colas EM-kampanj "Hem till världen", där han möter supportrar från Polen, Albanien och Wales som har två saker gemensamt: fotboll och hemstaden Malmö. Bland annat pratar han polska fotbollsminnen med Joanna. Syftet med kampanjen är att utforska gemenskapen som idrotten bär med sig.
– Det sägs att om man har sett Malmö har man sett världen. Fotbolls-EM handlar för mig om gemenskap förenad i idrotten och det var väldigt kul att åka hem till Skåne för att träffa människor från nationaliteter man i första hand inte förknippar med fotbolls-EM, men som brinner lika mycket för mästerskapen som de större nationernas supportrar, säger Eric Saade i en kommentar.

Kampanjen rullas ut i digitala och sociala medier under sommaren. Få en förhandstitt på klippet där Eric Saade träffar Florent, som berättar om sina förväntningar på Albanien, nedan.

Reklambyrå: Isobar
Produktionsbolag: Tarot Pictures
Regissör: Indra Herö Wide
Mediebyrå: Carat

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

Eric SaadeCoca Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.