Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 14 juni 2016, 09:24
Foto: Kampanjbild/Coca Cola
Tillsammans med EM-festens huvudsponsor möter Eric Saade människor med spridda europeiska ursprung för att prata fotboll – i Malmö.
Artisten Eric Saade frontar Coca Colas EM-kampanj "Hem till världen", där han möter supportrar från Polen, Albanien och Wales som har två saker gemensamt: fotboll och hemstaden Malmö. Bland annat pratar han polska fotbollsminnen med Joanna. Syftet med kampanjen är att utforska gemenskapen som idrotten bär med sig.
– Det sägs att om man har sett Malmö har man sett världen. Fotbolls-EM handlar för mig om gemenskap förenad i idrotten och det var väldigt kul att åka hem till Skåne för att träffa människor från nationaliteter man i första hand inte förknippar med fotbolls-EM, men som brinner lika mycket för mästerskapen som de större nationernas supportrar, säger Eric Saade i en kommentar.
Kampanjen rullas ut i digitala och sociala medier under sommaren. Få en förhandstitt på klippet där Eric Saade träffar Florent, som berättar om sina förväntningar på Albanien, nedan.
Reklambyrå: Isobar
Produktionsbolag: Tarot Pictures
Regissör: Indra Herö Wide
Mediebyrå: Carat
Mårten Färlin