Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Coke driver med kunderna i biokampanj

Publicerad: 17 mars 2014, 10:26

Filmen blir lite sämre när du är med

Saatchi Danmark visualiserar störande publik i kampanj mot Coca-Cola-slurpande för just Coca-Cola.


Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Coca-Cola brukar propagera för att publiken ska störa lite mindre på biograferna. Och en stor del av störningsmomenten är det sista slurpande ljudet som signalerar att Coca-Cola-muggen är tom.

Saatchi Danmark visaualiserade exakt hur störande det kan vara genom etttämligen avancerat upplägg där man först filmade biobesökarna i lobbyn och sedan snabbt klippte in dem i en falsk trailer för en film.

Mitt i den heta kärlekscenen fick publiken se sig själva på duken, inklippta i bakgrunden.

Saactchi har också producerat två "vanliga" filmer på temat "Filmen blir sämre med dig i den".

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Coca-Cola

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News