Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 oktober 2012, 07:05
En stillbild från reklamfilmen.
I den nya kampanjen för Mittuniversitetet vill man få de utländska studenterna intresserade av universitetet. Till hjälp tar man en älg.
Reklambyrån Vinter fick uppdraget att göra en kortfilm med feelgood-känsla om livet på campus för att skapa kännedom kring hur det är att plugga vid Mittuniversitetet.
Filmen riktar sig främst till potentiella studenter inom Mittuniversitetets fokusländer: Tyskland, Nederländerna och Storbritannien.
– Grundidén låg i att skapa en film med samma känsla som i en klassisk collegefilm, den udda killen som får den söta tjejen i slutet, fast i ett skruvat format. Eftersom vi blandar fiktion med verklighet kommer de som börjar plugga vid Mittuniversitetet att känna igen sig, säger Anna Lindblom, art director på Vinter i en kommentar.
Filmen är gjord i samarbete med Mathias Fjellström på Salmonfox.
Linus Fremin