Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

College-film med älg ska kommunicera Mittuniversitetet

Publicerad: 24 Oktober 2012, 07:05

En stillbild från reklamfilmen.

I den nya kampanjen för Mittuniversitetet vill man få de utländska studenterna intresserade av universitetet. Till hjälp tar man en älg.


Ämnen i artikeln:

MittuniversitetetVinter

Reklambyrån Vinter fick uppdraget att göra en kortfilm med  feelgood-känsla om livet på campus för att skapa kännedom kring hur det  är att plugga vid Mittuniversitetet.

Filmen riktar sig främst till potentiella studenter inom  Mittuniversitetets fokusländer: Tyskland, Nederländerna och  Storbritannien.

– Grundidén låg i att skapa en film med samma känsla som i en klassisk  collegefilm, den udda killen som får den söta tjejen i slutet, fast i  ett skruvat format. Eftersom vi blandar fiktion med verklighet kommer de  som börjar plugga vid Mittuniversitetet att känna igen sig, säger Anna  Lindblom, art director på Vinter i en kommentar.

Filmen är gjord i samarbete med Mathias Fjellström på Salmonfox.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

MittuniversitetetVinter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.