Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Colliander ska jaga svenska kunder

Publicerad: 2 mars 2009, 13:10

Fritte Colliander börjar som producent och svensk Executive Producer på Againstallodds. Colliander ska ta hand om företagets svenska kunder samt jobba mot byråns kontaktnät utomlands.


Fritte Colliander

– Fritte kommer att jobba med bolagets nuvarande kontaktnät utomlands och även med svenska kunder som vi och han själv tar in, säger Josh Thorne, grundare och vd för Againstallodds.

Fritte Colliander började sin karriär som A- och B-filmfotograf och stillbildsfotograf på 90-talet. Han har därefter gjort en del musikvideos, bland annat Timbuktus ”Det Löser Sej” som 2006 vann pris för bästa nordiska musikvideo på Nordic Music Awards. Nu senast har han varit reklamfilmsregissör/producent för Mad Crew. Nu tar han steget över till animationsbolaget Againstallodds.

Målet är enligt bolaget att stärka upp verksamheten på den svenska marknaden. Idag kommer närmare 82 procent av omsättningen från utländska kunder. Collianders jobb blir nu att sälja in Againstallodds bättre mot byråerna i Sverige.

Againstallodds tittar även på möjligheten att starta ett svenskt team och att jobba mer mot mixed media.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.