Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Com Hem behåller Judit & Judit - och chockhöjer hastigheten

Publicerad: 27 Augusti 2014, 17:08

Foto: Skärmdump, Youtube

Det spekulerades om att samarbetet med Judit & Judit var över – men det enda som är över är långsamma uppkopplingar, menar Com Hem i sin nya kampanj.


Efter Com Hems reklam-teaser som släpptes förra veckan spekulerades det i att Judit och Judit lägger ner. Idag släpptes reklamfilmen – och de populära reklamprofilerna är kvar. Däremot lägger Com Hem ner sina långsamma uppkopplingar och femdubblar hastigheten för befintliga kunder under parollen "alla har rätt till snabbt bredband".

"Ingen fara, Judit och Judit är i högsta grad live and kicking", intygar Com Hems marknadsdirektör Jonas Tränk som förklarar att den nya kampanjen har två syften.

"Främst vill vi uppmärksamma våra befintliga kunder på att de kan uppgradera sitt bredband till 50 mbit utan extra kostnad, men vi vill även informera övriga människor om att vi har snabbast bredband på marknaden".

Dagens besked om att höja hastigheten på bredbandet utan någon extra kostnad för kunderna är enligt Tränk ett första steg i arbetet med att höja kundnöjdheten.

”Vi har fullt fokus på kundnöjdhet nu, och det här är startskottet för en väldigt seriös strävan att verkligen göra våra kunder nöjda”.

Vill kunderna verkligen ha fem gånger snabbare bredband?
"Dagens konsumtionsmönster med fler streamingtjänster gör att det krävs betydligt mer bandbredd. För några år sedan var 10 mbit mycket, men idag är det faktiskt ganska lite".  

Com Hem hamnade i blåsväder i somras när Minecraft-grundaren Notchs uppkoppling bröts. Hur ser ni på avvägningen mellan stabilitet och hastighet?
"Fokus är naturligtvis främst på stabilitet. I fallet med Notch handlade det om extrema omständigheter med åskoväder. Men samtidigt är stabilitet och hastighet nära sammanflätat. Som kund ska man få det man betalar för, vilket är skälet till att vi har vår hastighetsgaranti."

Hur finansierar ni högre hastighet till samma priser?
"Under de senaste fem åren har vi investerat 2,5 miljarder kronor i vårt bredbandnät. Det betyder att vi nu kan höja hastigheten på vårt bredband ytterligare utan allt för stora kostnader för oss", säger Jonas Tränk.

Arbetsgrupp King

Sunit Mehrotra - Kundansvarig
Peter Preisler – Projektledare
Frank Hollingworth  - Creative Director
Josephine Wallin – Art Director
Christoffer Dymling – Copywriter
Åsa Slättegård – Produktionsledare
Sofia Weman – Digital projektledare

Byråproducent - Mark Baughen, Colony
Produktionsbolag – vonFilm
Regissör – Christoffer von Reis
Producent – Peter Kydd

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.