Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Com Hem har bäst bioreklam av alla

Publicerad: 21 November 2012, 12:13

Reklamfilmen "Wrestling" är en i raden av flera filmer från Com Hem som fått högst värden i Nepas effektmätningar av aktuell bioreklam. Com Hems reklamkoncept fungerar bättre än någon tidigare uppmätt reklamkampanj på bio.


Ämnen i artikeln:

KingCom HemSF Media

9 av 10 svarar Com Hem spontant på avsändarfrågan och lika många att de  tycker om reklamfilmen, vilket är unikt, enligt en undersökning gjord av SF Media. Ingen tidigare  annonsör har fått full pott av de yngre målgrupperna som har tagit  Judit och Judit till sina hjärtan.

Com Hem använder just bioreklam som en del i mediemixen för att skapa bästa möjliga effekt.

– Judit och Judit har blivit en succé som går att återanvända i flera  kanaler, bäst blir det i rörligt format och med Bio så når vi igenom och  får värdefullt nettotillskott i våra kampanjer. Det är naturligtvis  hedrande att biobesökarna i så stor utsträckning tycker att vår reklam  är bra, säger Eva S Halén, tf marknadschef på Com Hem i en kommentar.

Nepa mäter regelbundet alla större reklamkampanjer som visas på bioduken  åt SF Media. Mätningarna visar på höga snittvärden för observation,  avsändare och budskapsförståelse.

– Det är unikt att samma annonsör får så otroligt starkt genomslag i alla  mätningarna. Judit och Judit är både underhållande och driver ett  genuint intresse i alla målgrupper vilket vi ser i våra löpande  reklammätningar.  Det verkar som att King tillsammans med OMD har hittat  den magiska formeln för Com Hem och att biopubliken verkligen gillar  det de får se, säger Ted Johansson, vd för SF Media i en kommentar.

För att uppmärksamma biomediets starka genomslagskraft utses varje  kvartal den reklamfilm som fått högst värden gällande observation,  avsändaridentifikation och budskapsförståelse till vinnare av  Biopublikens bästa reklamfilm.

Med "Wrestling" vinner nu Com Hem för fjärde gången sedan priset instiftades 2010.

Linus Fremin


Ämnen i artikeln:

KingCom HemSF Media

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.