Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 november 2012, 12:13
Reklamfilmen "Wrestling" är en i raden av flera filmer från Com Hem som fått högst värden i Nepas effektmätningar av aktuell bioreklam. Com Hems reklamkoncept fungerar bättre än någon tidigare uppmätt reklamkampanj på bio.
9 av 10 svarar Com Hem spontant på avsändarfrågan och lika många att de tycker om reklamfilmen, vilket är unikt, enligt en undersökning gjord av SF Media. Ingen tidigare annonsör har fått full pott av de yngre målgrupperna som har tagit Judit och Judit till sina hjärtan.
Com Hem använder just bioreklam som en del i mediemixen för att skapa bästa möjliga effekt.
– Judit och Judit har blivit en succé som går att återanvända i flera kanaler, bäst blir det i rörligt format och med Bio så når vi igenom och får värdefullt nettotillskott i våra kampanjer. Det är naturligtvis hedrande att biobesökarna i så stor utsträckning tycker att vår reklam är bra, säger Eva S Halén, tf marknadschef på Com Hem i en kommentar.
Nepa mäter regelbundet alla större reklamkampanjer som visas på bioduken åt SF Media. Mätningarna visar på höga snittvärden för observation, avsändare och budskapsförståelse.
– Det är unikt att samma annonsör får så otroligt starkt genomslag i alla mätningarna. Judit och Judit är både underhållande och driver ett genuint intresse i alla målgrupper vilket vi ser i våra löpande reklammätningar. Det verkar som att King tillsammans med OMD har hittat den magiska formeln för Com Hem och att biopubliken verkligen gillar det de får se, säger Ted Johansson, vd för SF Media i en kommentar.
För att uppmärksamma biomediets starka genomslagskraft utses varje kvartal den reklamfilm som fått högst värden gällande observation, avsändaridentifikation och budskapsförståelse till vinnare av Biopublikens bästa reklamfilm.
Med "Wrestling" vinner nu Com Hem för fjärde gången sedan priset instiftades 2010.
Linus Fremin