Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Com Hems episka varumärkesbygge vinner i hantverk

Publicerad: 29 Maj 2020, 12:06

M&C Saatchis pampiga flygtur för att lyfta Com Hems upplevelse vinner guldägg i kategorin hantverk.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

M&C Saatchi varumärkesbyggande film för Com Hem uppmärksammades redan i Cannes under förra året ackompanjerad får tittaren en inblick i ett barns drömmar om en halsbrytande tur över bergen i ett stridsplan. Frihet, innan vi i nästa stund svingas tillbaka till verkligheten, rummet, världen utanför simulatorn.  Ett vardagsnära grepp som vi har sett många annonsörer använda sig av, inte minst inom Com Hems kategori. Det som sticker ut i Rune Miltons film är främst den hantverksmässiga höjden där känslan är filmisk och fångar perspektivet av en användare som är helt uppslukad i upplevelsen. Samtidigt dramatiserar filmen andra produktfördelar, ett snabbt bredband. 

Filmen, som anmärkningsvärt nog lanserades redan under 2018, går i linje med det arbete byrån har gjort för Com Hem sedan de tog över kontot 2016 efter åren med King och Judit & Judit. 

”Above and beyond” vinner guldägg I kategori hantverk med motiveringen:

”En storslagen upplevelse sällan skådad i svensk reklam.Med en oerhört kvalitativ produktion i världsklass där varenda liten detalj överösts av hantverkskärlek blåstes vi nästan av jurystolarna. Det är vackert, spännande och inlevelsefullt. Ett bidrag som når svindlande höjder.”




Silverägg går till:
Höna av en fjäder, SVT, Åkestam Holst NoA
Livet! LO – Facket Försäkrar LO Facket Försäkrar, Svensson Kommunikation
När barn berättar, Bris, Volt
När livet vänder, Cancerfonden,King
Opening the Opera, Kungliga Operan, DVA Studio

 

Arbetsgrupp

Com Hem
Marknadsdirektör,  Jonas Lundquist
Reklamchef, Åke Balfors
Projektledare Bjarte Eide
Senior Strateg, M&C Saatchi Erika Fondin
Produktionsledare, Daniel Sundin
Creative Director/Art Director, Alexander ElersCopywriter,
Nicholas Düfke
Grafisk Formgivare,Anton Hååg
Grafisk Formgivare,  Matilda Lindqvist

Byråproducent, Always FrankMattias Coldén

Bleck
Exekutiv producent, Pål Åsberg
Producent, Lars Nordenson
Regissör, Bleck Rune Milton

DOP Paul Meyers

Editing Adam Nielsen
Sound Design Kevin Koch
VFX Supervisor & Grading Michael Balle
VFX, The Gentlemen Broncos VFX

Kim Fersling
VFX, The Gentlemen Broncos VFX Alexander Schepelern
Music Composer Jonas Larsen
Voice-over: Röster

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.