Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Comviq gör emoji-comeback

Publicerad: 29 december 2014, 08:48

Använder rebusmetoden.

"Efter allt julstök, har pengarna gått upp i rök?" Det är ett av de budskap Comviq och Forsman & Bodenfors vill förmedla när de efter drygt ett år återupptar kampanjidén med sms-språk.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Under årets guldäggsgala vann Forsman & Bodenfors ett Guldägg för sin och Comviqs utomhuskampanj med emojis. Nu hoppas de kunna återuppliva kampanjen. Den här gången är temat pengabrist efter julhelgerna – givetvis med tanken att sälja fler abonnemang.

Konceptet är liksom tidigare att använda rebusformer för att skapa intresse.

– Vi väljer att använda ett bevisat effektivt kommunikativt grepp. Rebuskonceptet kräver lite mer av mottagaren än vanlig copy, men i gengäld får mottagaren en djupare förståelse för budskapet och vi väcker dessutom ett större intresse av att överhuvudtaget läsa och ta till sig budskapet, säger Mimmi Sköldberg, varumärkeschef på Comviq, i en kommentar.

Kampanjen gick upp utomhus strax före jul, digitalt strax efter och kommer att pågå till mitten av januari.

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors
Stefan Rudels, kundansvarig
Anna Qvennerstedt, copywriter
Silla Levin, ad
Sara Kling, produktionsledare

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.