Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 29 december 2014, 08:48
Använder rebusmetoden.
"Efter allt julstök, har pengarna gått upp i rök?" Det är ett av de budskap Comviq och Forsman & Bodenfors vill förmedla när de efter drygt ett år återupptar kampanjidén med sms-språk.
Ämnen i artikeln:
Forsman & BodenforsUnder årets guldäggsgala vann Forsman & Bodenfors ett Guldägg för sin och Comviqs utomhuskampanj med emojis. Nu hoppas de kunna återuppliva kampanjen. Den här gången är temat pengabrist efter julhelgerna – givetvis med tanken att sälja fler abonnemang.
Konceptet är liksom tidigare att använda rebusformer för att skapa intresse.
– Vi väljer att använda ett bevisat effektivt kommunikativt grepp. Rebuskonceptet kräver lite mer av mottagaren än vanlig copy, men i gengäld får mottagaren en djupare förståelse för budskapet och vi väcker dessutom ett större intresse av att överhuvudtaget läsa och ta till sig budskapet, säger Mimmi Sköldberg, varumärkeschef på Comviq, i en kommentar.
Kampanjen gick upp utomhus strax före jul, digitalt strax efter och kommer att pågå till mitten av januari.
Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors
Stefan Rudels, kundansvarig
Anna Qvennerstedt, copywriter
Silla Levin, ad
Sara Kling, produktionsledare
Ämnen i artikeln:
Forsman & Bodenfors