Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Comviq prutar ned priset med Jan Fares

Publicerad: 19 augusti 2015, 07:44

Bild ur filmen

Mobiloperatören sänker priset under hundralappen på sin nya produkt. Det berättar de genom en kampanj där Jan Fares prutar.


Ämnen i artikeln:

Mimmi SköldbergForsman & Bodenfors

Vid det här laget känner de flesta till Comviqs reklamfilmskaraktär Karim och hans medhjälpare Krister. I den nya kampanjen får tittarna bekantas med ett nytt inhopp: regissören Josef Fares pappa Jan Fares.

– Sedan vi lanserade vårt reklamkoncept har folk blandat ihop Karim med Jan Fares från Josef Fares filmer Jalla Jalla, Kops och Farsan. Eftersom Josef regisserar våra reklamfilmer tyckte vi därför det vore kul att låta honom och Karim mötas i vår fiktiva värld och göra upp en gång för alla, säger Comviqs brand manager Mimmi Sköldberg i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att gå i tv, print, digitalt och utomhus med start denna vecka. Byrån som ligger bakom är Forsman & Bodenfors. Förutom den traditionella marknadsföringen arbetar Comviq med Youtube-nätverket Splay för att stärka sin position bland unga.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.