Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Comviq vill hjälpa kunderna att hitta rätt abonnemang

Publicerad: 25 April 2018, 14:07

För att lansera sin nya tjänst Surfkollen släpper Comviq en rad nya reklamfilmer där Karim öppnar upp en surfklinik i sin välkända kiosk.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Genom den nya tjänsten Surfkollen erbjuds Comviq-abonnenter 40 GB surf i två månader för att sedan få en analys av hur mycket data och vilket abonnemang man behöver.

Tjänsten lanseras nu med nya delar ur konceptet med Karim och Krister. I de nya filmerna öppnar Karim upp en surfklinik med inspiration från nya ehealth-tjänster som Kry och Mindoktor.

– För att hjälpa kunderna välja rätt abonnemang har Karim inspirerats av de populära läkarapparna och öppnat en egen surfdoktor-mottagning via mobilen. Det är Karims eget fiffiga sätt att sälja Surfkollen. Med Surfkollen ger han dig en surfdiagnos, så att du enkelt får reda på vilket abonnemang du behöver, säger Gisela Andersson, art director ANR BBDO.

Tidigare i dag meddelade Schibsted att kampanjen även kommer synas i deras nya nativeerbjudande på Aftonbladets och Sportbladets Instastories.

– Surfkollen är en ny tjänst från Comviq som kommer göra det enklare för våra kunder att välja rätt abonnemang. Vi är stolta över att på ett schysst sätt hjälpa kunderna hitta rätt i gigabytedjungeln och ser fram emot att se hur detta tas emot av marknaden, säger Jim Carlberg, head of brand på Comviq.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDOReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.