Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Comviqs lyckosamma annonskrock med Telia

Publicerad: 13 september 2013, 08:58

Sidan 9 och sidan 15 i dagens Metro

Comviq ville göra pastisch på Telias annons för att lyfta fram sitt pris. Men de hade inte kunna drömma om att annonserna skulle hamna med fyra sidors mellanrum i samma tidning.


Ämnen i artikeln:

TeliaMetro

– Jag hoppade av glädje på perongen i morse, säger Comviqs marknadschef Lotta Onajin. Det kunde verkligen inte ha blivit bättre.

Telia har kört sin kampanj med fokus på bättre täckning en längre tid och det har varit lite av en sten i skon för Comviq att de får stå för den minsta stapeln i Telias diagram.

– Vi kände att det var dags för ett svar, säger Lotta Onajin. Om Telia, som vi förövrig delar nät med, vill fokusera på täckning, så tyckte vi det var dags att lyfta fram att folk identifierar oss som det billigaste alternativet.

Annonsen togs fram av Forsman Bodenfors och är väldigt lik Telias, med den skillnaden att Telia den här gången har fått den minsta stapeln och Comviq den högsta.

– Vi visste att Telia körde sina annonser just nu, men vi hade aldrig vågat hoppas på att de skulle hamna i samma utgåva av Metro, säger Lotta Onajin. Annonsen får en mycket större kraft som den låg i dag.

Telia har inga kommentarer till annonskrocken och Metro tillbakavisar alla misstankar om att Comviq i förväg skulle ha känt till att Telias annons skulle gå i dagens tidning.

– Nej, nåt sådant finns helt enkelt inte på kartan, säger Metros försäljningsdirektör Magnus Kepinski.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

TeliaMetro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.