Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Comviqs Ramadan-kampanj passerade målet

Publicerad: 9 augusti 2013, 14:05

120 890 kronor. Så mycket gav Comviqs Ramadan-kampanj, vilken skedde i samarbete med Unicef. Målet var 100 000 kronor.


Ämnen i artikeln:

Unicef

Kampanjens upplägg innebär att varje gång som någon tankar på  kontantkortet Amigos eller Amigos Afrika skänks pengar till välgörenhet.  

Comviq passade även på att skänka dadlar till moskéer runt om i landet:
–  Vi är väldigt stolta över att vi och våra kunder med oss genom  kampanjen samlat in en bra bit över vårt mål till UNICEFs viktiga arbete  för att stärka alla barns rättigheter, säger Lotta Onajin, marknadschef  på Comviq i en kommentar.

Kampanjen har tagit fasta på att välgörenhet är en central del av Ramadan under begreppet Zakat:
–  Vi välkomnar Comviqs initiativ till en insamling i samband med Ramadan  för att bidra till U NICEFs globala arbete för att stärka alla barns  rättigheter, säger Lotta Linden, Insamlingschef Företag på UNICEF  Sverige i en kommentar.

Insamlingen har kunnat följas här.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.