Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Comviqs Ramadan-kampanj tillsammans med Unicef

Publicerad: 10 juli 2013, 12:35

Några av Comviqs affischer som kommer att finnas vid kiosker.

Comviq uppmärksammar Ramadan genom en kampanj tillsammans med Unicef. Varje gång någon tankar på kontantkortet Amigos eller Amigos Afrika skänker de pengar till välgörenhet. Dessutom skänker de dadlar till moskéer runt om i landet.


Ämnen i artikeln:

Unicef

I år pågår Ramadan mellan den 9 juni och 8 augusti. Comviq har bestämt sig för att kampanja under högtiden som utövar av cirka 450 000 muslimer i Sverige.

Eftersom familj och välgörenhet är en central komponent i Ramadan väljer de att samarbeta med Unicef.
– Vi vet att familjen har en betydande roll under ramadan. Därför vill Comviq göra något extra för alla de kunder som använder Amigos när de ringer släkt och vänner i utlandet, säger Magnus Larsson, chef för Comviq i en kommentar.

Varje gång kunder tankar på sina kort bidrar bolaget med pengar till Unicef. På kampanjsajten kan besökarna i realtid se hur mycket pengar som skänks. Kampanjen sker främst genom banners och landningssidor på olika språk, PR i lokala medier, genom tradeannonsering i återförsäljarledet och genom personliga möten i utvalda områden.

Bolaget skickar också dadlar till runt 20 moskéer som tackat ja till samarbete.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Unicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.